crutch

(၁)

ေလွ်ာ္ေခ်ာင္းေက်းရြာဘက္ကမ္းမွ ျဖတ္သန္းတိုက္ခတ္လာေသာ ေဆာင္းေလေျပသည္ “ေမာင့္ဘ၀ကိုယ္ခြဲ … ျမတ္ႏိုးရတဲ့ ရင္ႏွစ္အသည္း … တစ္ရြာသူတစ္ၿမိဳ႕သူ ျဖစ္ေတာ့လည္း .. ျမင္ခ်င္ၾကည့္ခ်င္ ေတြ႔ခ်င္ေပမယ္” အစခ်ီေသာ အာ၀ါဟ၀ိ၀ါဟ ေဆြျပမ်ိဳးျပ မဂၤလာေတးသံကို ေခ်ာင္းတစ္ဘက္ကမ္းတြင္ တည္ရွိေသာ အုန္းေတာစုေက်းရြာဘက္သို႔ သယ္ေဆာင္လာေလသည္။

 

က်ယ္ေလာင္စူးရွ ျမဴးႂကြေသာေတးသံႏွင့္အတူ ၀တ္ေကာင္းစားလွ ၀တ္ဆင္ထားေသာ ကာလသား၊ ကာလသားသမီး တစ္သိုက္သည္ နံနက္ခင္း၏ ဖူးသစ္စ ေနေရာင္ျခည္ေအာက္တြင္ ျပာယာခတ္ေနၾက၏။ ကေလးတစ္သိုက္မွာ ေလွ်ာ္ေခ်ာင္းေက်းရြာႏွင့္ အုန္းေတာစုေက်းရြာ ေခ်ာင္းကူးတံတား၏ ဟုိမွာဘက္ကမ္း ဒီမွာဘက္ကမ္းတြင္ ထမင္းစား လက္မွတ္ ကိုယ္စီ ကိုင္၍ ရြစိထိုးေနေလ၏။ သက္ႀကီးရြယ္အို တစ္စုမွာလည္း ေနပူဆာလႈံရင္း မဂၤလာ သတို႔သား၊ သတို႔သမီးတို႔၏ မိဘဘိုးဘြား ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းမ်ား အေၾကာင္းကို ေဆြခုနစ္ဆက္ မ်ိဳးခုနစ္ဆက္ လွန္ေလွာ၍ ေရာက္တတ္ရာရာ ေျပာဆိုေနၾကေလသည္။

 

ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚေဒသရွိ ေတာ္စြေလ်ာ္စြ မဂၤလာပြဲမ်ားတြင္ ေပါင္မုန္႔အုန္းႏို႔ဆမ္း တည္ခင္း ေကၽြးေမြးေလ့ ရွိသည္။ ယခု မဂၤလာပြဲကား သာမေညာင္ည မဂၤလာပြဲ မဟုတ္ေခ်။ ၀က္ ပိႆာခ်ိန္ (၈၀)၊ ၾကက္ ပိႆာခ်ိန္ (၂၀) ေက်ာ္ တည္ခင္း ေကၽြးေမြးမည့္ ဧရာမ မဂၤလာပြဲႀကီး ျဖစ္ေလရာ ေလွ်ာ္ေခ်ာင္းေက်းရြာႏွင့္ အုန္းေတာစုေက်းရြာမ်ားမွ ရြာသူရြာသားမ်ားသာမက ရြာနီးနားခ်င္း ေက်းရြာမ်ားမွ ဧည့္ပရိသတ္မ်ားပါ တက္ေရာက္ၾကမည္ ဟု သတင္းႀကီးေနေလသည္။ မဂၤလာပြဲသို႔ လာေရာက္ၾကေသာ ဧည့္ပရိတ္သတ္တို႔ စီးနင္းလာေသာ ေလွ၊ ပဲ့ေထာင္တို႔မွာ ေခ်ာင္းရိုးတစ္ေလွ်ာက္တြင္ တင္းၾကမ္း ျပည့္ႏွက္ေန၏။ ဧည့္ပရိတ္သတ္ မ်ားလြန္းလွေသာေၾကာင့္ ထမင္းေကၽြးရုံ ေလးရုံတိတိ ခြဲထားရေသာ ဟူ၏။

 

ရြာသူရြာသား အမ်ားစုမွာ အလွဴမဂၤလာပြဲရွိမွ ဖိနပ္စီးသူမ်ား ျဖစ္ၾကသျဖင့္ ဖိနပ္ေပါက္ၿပီး ေထာ့နင့္ေထာ့ျဖင့္ လမ္းေလွ်ာက္ေနသူ အေျမာက္အျမားကို ရြာလမ္းမႀကီး တစ္ေလွ်ာက္တြင္ ေတြ႔ရသည္။ ေျခေထာက္ေပါက္သျဖင့္ ဖိနပ္ခၽြတ္ၿပီး ခါးၾကားထိုးထားသူမ်ားလည္း ရွိ၏။ ညိဳညစ္ညစ္ ပါးျပင္ထက္တြင္ ပရိုမီနာ မိတ္ကပ္ လိမ္းက်ံ ျခယ္သထားသျဖင့္ ျပာႏွမ္းႏွမ္း မ်က္ႏွာျဖင့္ အသေရတင့္ေနသူ ကြမ္းေတာင္ကိုင္၊ ပန္းေတာင္ကိုင္ အပ်ိဳတစ္သိုက္သည္ အိမ္ေပၚတက္လိုက္ အိမ္ေအာက္ဆင္းလိုက္ လုပ္ရင္း ေဆာက္တည္ရာ မရ ျဖစ္ေနေလသည္။ ေလွ်ာ္ေခ်ာင္းေက်းရြာႏွင့္ အုန္းေတာစုေက်းရြြာကို နယ္နမိတ္ စည္းျခားထားေသာ ေခ်ာင္းငယ္၏ တစ္ဘက္တစ္ခ်က္ရွိ ဓနိေတာတန္းသည္ပင္လွ်င္ လႈပ္လႈပ္ရွားရွား ျဖစ္ေနသည့္ ရြာသူရြာသားတို႔ကို ျမင္ေတြ႔ၿပီးေနာက္ ကခုန္သလိုလုိ ခုန္ခ်င္သလိုလို ျဖစ္လာသည္ထင့္။ ေဆာင္းေလ အေ၀ွ႔တြင္ ယိမ္းႏြဲ႔ေနေလ၏။ ဤသည္ကား ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚေဒသမွ ေက်းလက္မဂၤလာပြဲ ျမင္ကြင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။

 

ေမာင္ဖိုးထူးသည္ အိမ္ေနာက္ေဖး ေရဆင္းတံတားတြင္ ထိုင္ရင္း ေခ်ာင္းရိုး တစ္ေလွ်ာက္တြင္ ဆိုက္ကပ္ထားေသာ ေလွမ်ားကို ေရတြက္ေနေလ၏။ ေခ်ာင္းရိုးတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ကူးခ်ည္သန္းခ်ည္ သြားလာေနေသာ မဂၤလာပြဲလာ ေလွ၊ ပဲ့ေထာင္မ်ားကို ၾကည့္ရင္း “ငါ့ အစ္မ မဂၤလာေဆာင္ တယ္ၿပီး စည္တာပဲ” ဟု သူ ေတြးမိသည္။ အေရာင္စံု အေသြးစံု ၀တ္ဆင္ထားေသာ လူအုပ္ႀကီးကို ၾကည့္၍ ဂုဏ္ယူသလိုလို ေပ်ာ္သလိုလို ဘာလိုလို ျဖစ္လာသည္။ သို႔ေသာ္ လက္ဖ်စ္တစ္တီး လွ်ပ္တစ္ျပက္မွ် မၾကာေသာ အခ်ိန္အတြင္း ေမာင္ဖိုးထူး ေတြခနဲ ျဖစ္သြားၿပီး သူ႔ မ်က္ႏွာေပၚမွာ ၾကည္ႏူးမႈမွာ ၾကက္ေပ်ာက္ငွက္ေပ်ာ္ ကြယ္ေပ်ာက္သြားေလ၏။ ထို႔ေနာက္ ေမာင္ဖိုးထူးသည္ ေရဆင္းတံတားဦးတြင္ ထိုင္ေနရာမွ အိမ္ေနာက္ေဖး မီးဖိုေခ်ာင္အတြင္းသို႔ ခ်ိဳင္းေထာက္ကို တေဒါက္ေဒါက္ ျမည္ေအာင္ ေထာက္ၿပီး ၀င္ေရာက္သြားေလ၏။

 

(၂)

လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ့္ေလးငါးႏွစ္ခန္႔က ျဖစ္၏။

 

တစ္ခုေသာ နံနက္ခင္းတြင္ အုန္းေတာရြာေန ကိုသန္းစိန္ မခင္ျမ ဟု အမည္တြင္ေသာ လယ္သမား ဇနီးေမာင္ႏွံသည္ ရြာဦးေက်ာင္း ေစတီ အနီးရွိ ေညာင္မုတ္ဆိတ္ပင္ႀကီး ေအာက္တြင္ ဆီမီး အေမႊးနံ႔သာ ထြန္းညွိ ပူေဇာ္၍ ေညာင္ပင္ေစာင့္ ရုကၡစိုး နတ္မင္းကို သားဆု ေပးသနားပါရန္ ေတာင္းပန္ တိုးလွ်ိဳးေနၾက၏။ အိမ္ေထာင္သက္ ဆယ္ႏွစ္တင္းတင္း ျပည့္ခဲ့ေသာ္လည္း သားရတနာ မထြန္းကားဘဲ သမီးရတနာသာ ထြန္းကားခဲ့ေသာေၾကာင့္ ေဗဒင္ဟူးရား တတ္ကၽြမ္းသူတို႔ႏွင့္ ေတြ႔ဆံု ေမးျမန္းကာ ကိန္းခန္း အလိုအတိုင္း ေညာင္ပင္ေစာင့္ ရုကၡစိုးနတ္မင္းကို ႏြားႏို႔၊ ဆီးမီ အေမႊးနံ႔သာ ထြန္းညွိ ပူေဇာ္ပသၿပီး သားဆုပန္ ေနၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

 

ယခုကဲ့သို႔ သားဆုပန္ျခင္းကို အျဖစ္သည္းဟု မထင္ၾကကုန္လင့္။ လယ္သမား မိသားစုတြင္ သားေယာက်္ား ရွိမွသာ မိဘတို႔၏ လက္ရင္းလက္လုပ္ လယ္ယာေခ်ာင္းေျမာင္းကို မိုးထဲေလထဲတြင္ ကၽြဲႏြားတို႔ႏွင့္ ရုန္းကန္၍ ဦးစီးမည့္သူ ရွိမည္ မဟုတ္ေလာ။ ဤသို႔ႏွင့္ အခ်ိန္ အနည္းငယ္ ၾကာျမင့္သြားၿပီးေနာက္တြင္ မခင္ျမ ပဋိသေႏၶ စြဲကပ္ခဲ့ေလ၏။ လင္မယား ႏွစ္ေယာက္လံုး ေပ်ာ္မဆံုးေတာ့ၿပီ။

 

မခင္ျမ၏ ပဋိသေႏၶမွာ တစ္စထက္ တစ္စ ရင့္မာလာေလ၏။ ရက္ေစ့လေစ့ ျဖစ္လာသည္ႏွင့္အမွ် မခင္ျမ၏ “ဗိုက္ထဲက သားေလးက ဗိုက္ကို ေျခေထာက္နဲ႔ ကန္တာ ဘယ္လို၊ အူနံရံကို လက္နဲ႔ ဆုပ္တာက ဘယ္သို႔” ဟူေသာ ခရာတာတာ အသံသည္ တစ္ရြာလံုးကို ဖံုးလႊမ္းေတာ့၏။ ကိုသန္းစိန္မွာလည္း သားရတနာ ရေတာ့မည္ ဟူေသာ အေတြးျဖင့္ လယ္ယာ လုပ္ငန္းကို ထပ္မံ ခ်ဲ႕ထြင္ရန္ စိတ္ကူးေလသည္။

 

လအတန္ငယ္ ၾကာျမင့္ၿပီးေနာက္ မခင္ျမ ဗိုက္စၿပီး နာေနၿပီ ဟူေသာ သတင္းကို ညေနေစာင္း ေန၀င္ဖ်ိဳးဖ်ခ်ိန္တြင္ ၾကားလိုက္ရ၏။ ထိုသတင္း ထြက္ေပၚလာၿပီး မေရွးမေႏွာင္းတြင္ မခင္ျမတို႔ အိမ္၀ိုင္းထဲသို႔ အရပ္လက္သည္ႀကီးႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးႀကီး တစ္သိုက္ သုတ္ခနဲ ၀င္သြားသည္ကို ျမင္ရ၏။ မၾကာမီတြင္ မခင္ျမ၏ သမီးႀကီးကို ဘြားေအႀကီး ျဖစ္သူက လာေရာက္ ေခၚေဆာင္သြားသည္ကို ျမင္ရျပန္၏။ “အေမႀကီး ေမာင္ေလး ေမြးတာကို သမီးတို႔ ၾကည့္မလို႔” ဟု တစ္ေယာက္ေသာ ကေလးငယ္က နားပူနားဆာ လုပ္၏။ “ဟဲ့ နင္တို႔ကေလးေတြနဲ႔ မီးဖြားတာ ဘာဆိုင္လဲ” ဟု ဘြားေအႀကီး မာန္လိုက္သည္ကို ၾကားရျပန္၏။

 

မခင္ျမ၏ ေအာ္ဟစ္ ညည္းညဴသံကို ၾကားရ၏။ ညည္းညဴသံမွာ တစ္စထက္ တစ္စ က်ယ္ေလာင္လာ၏။ အတန္ငယ္ ၾကာၿပီးေနာက္ မီးေနခန္း အတြင္းမွ “ေမြးၿပီေဟ့” ဟူေသာ အသံ က်ယ္ေလာင္စြာ ထြက္ေပၚလာေလသည္။ ထို႔ေနာက္ မီးေနခန္း အတြင္းရွိ မိန္းမႀကီး မိန္းမရြယ္ အားလံုး ပါးစပ္ အေဟာင္းသား ျဖစ္သြားေလ၏။ တီးတိုး ေရရြတ္သံပင္ မၾကားရေတာ့။ အိမ္ေရွ႕ခန္းတြင္ ထိုင္ခ်ည္ထခ်ည္ျဖင့္ ဂဏာမၿငိမ္ ျဖစ္ေနေသာ ကိုသန္းစိန္က “ဘာေလး ေမြးတုန္း ေျပာပါဦး အရီးရဲ႕” ဟု ေမးလိုက္မွာ “ေယာက်္ားေလး” ဟု တစ္ဦးက ေလသံအုပ္အုပ္ျဖင့္ ေျပာလိုက္၏။

 

ထို႔ေနာက္ မီးေနခန္းအတြင္းရွိ မိန္းမတစ္သိုက္သည္ ေခါင္းခ်င္းဆိုင္ၿပီး တီးတိုးတီးတိုး လုပ္ေနၾကေလ၏။ အတန္ၾကာေသာ္ လက္သည္ႀကီးက “မခင္ျမကို အက်ိဳးအေၾကာင္း ခ်က္ျခင္း မေျပာလိုက္နဲ႔ဦး။ သူ႔ ေယာက်ား္ကို ငါ ၾကည့္ၿပီး ေျပာထားလိုက္မယ္။ ကေလးကို အႏွီးနဲ႔ ေသေသခ်ာခ်ာ ထုပ္ၿပီး ႏို႔တိုက္ထားလိုက္။ ေျခေထာက္ကို က်ပ္ေနေအာင္ ထုပ္ထားလိုက္” ဟု ဆို၍ အခန္း အျပင္သို႔ ထြက္ခြာ သြားေလ၏။

 

“ကေလးရဲ႕ ကံလို႔ပဲ ေျပာရမွာေပါ့။ နင့္သားေလးမွာ ညာဘက္ ဒူးဆစ္ေအာက္နားမွာ အရိုးငံုးတိုေလးကို ဖံုးထားတဲ့ အသားပိုေလးပဲ ပါလာတယ္။ ေျခသလံုး ပါမလာဘူး။ ငါ့ ေမာင္ႀကီးရယ္ .. ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ ကိုယ့္ ေသြးကုိယ္သားပဲ။ စိတ္ထဲမွာလည္း ေတာင္ေတာင္အီအီ ေတြးမေနနဲ႔” ဟု လက္သည္ႀကီးက ကိုသန္းစိန္ကို ေဖ်ာင္းဖ်စကား ဆိုေလသည္။ ဤစကားသည္ ကိုသန္းစိန္၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ဖန္မီးအိမ္ကို ဆယ္ေပါင္တူျဖင့္ ထုေခ်လိုက္သည့္ အလား။ ကိုသန္းစိန္ ငိုင္ခနဲ ျဖစ္သြား၏။ အတန္ၾကာမွ ေခါင္း တဆတ္ဆတ္ ညိတ္ရင္း “သားေလးကို ျပပါဦး” ဟု ေလးတိေလးကန္ ဆိုေလ၏။

 

ကေလးငယ္တြင္ ဒူးဆစ္ ေအာက္နားရွိ ေငါထြက္ေနေသာ အရိုးစကို အသားဖုလံုးျဖင့္ ဖံုးအုပ္ထားေသာ ေျခသလံုး ငံုးတိုကေလးသာ ရွိသည္ကို အစြဲဲျပဳ၍ “ေမာင္ဖိုးထူး” ဟု အႏြတၱ အမည္ မွည့္ေခၚလိုက္၏။ ညာဘက္ ေျခေထာက္ မရွိျခင္းမွ လြဲ၍ ေမာင္ဖိုးထူးတြင္ အျခား ထူးျခားခ်က္ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ မရွိလွ။ ဤသို႔ျဖင့္ ေမာင္ဖိုးထူးသည္ အေျပာက်ယ္ေသာ ေလာကခရီးကို တစ္ေခ်ာင္းတည္းေသာ ေျခေထာက္ျဖင့္ စတင္ ျဖတ္သန္းခဲ့ေလ၏။

 

(၃)

သံုးႏွစ္သားခန္႔ ေရာက္သည့္အထိ ေမာင္ဖိုးထူး လမ္းမေလွ်ာက္ႏိုင္ေသး။ မိဘမ်ားမွာ ေတာသူေတာင္သားမ်ား ျဖစ္ၾကသျဖင့္ ကိုယ္အဂၤါ မသန္စြမ္းသူ ကေလးငယ္အား ေကာင္းစြာ မေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္။ သူတို႔ လုပ္ေပးႏိုင္စြမ္း ရွိသည္မွာ ကေလးငယ္ကို ၀ါးလံုးႏွစ္ေခ်ာင္းၾကားတြင္ ထည့္၍ ၀ါးလံုးတန္းကို ခ်ိဳင္းျဖင့္ ညွပ္ကာ အားျပဳေစၿပီး တစ္ေခ်ာင္းတည္းေသာ ေျခေထာက္ျဖင့္ ေကာ့လန္ေကာ့လန္ ရုန္းကန္ႏိုင္ေစရန္ ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းသာ ျဖစ္၏။

 

ဤနည္းစနစ္မွာ မဆိုးလွဟု ဆိုေသာ္ ဆိုရေကာင္းသည္။ သို႔ေသာ္ မိဘတို႔ အေနျဖင့္ ကေလးငယ္ကို လမ္းေလွ်ာက္ ေလ့က်င့္ေပးရန္ အခ်ိန္ မ်ားစြာ မေပးႏိုင္။ အျခား ကေလးႀကီးမ်ားမွာလည္း သူတို႔၏ ကစားခုန္စား ဗာရီဟ ကိစၥမ်ားျဖင့္ အလုပ္ ရႈပ္ေနေလေသာေၾကာင့္ ေမာင္ဖိုးထူးကို လမ္းေလွ်ာက္ သင္ေပးရန္ စိတ္ မ၀င္စားၾက။ ေမာင္ဖိုးထူးကို ေက်ာတြင္ပိုး၍ ကေလးတို႔ ဘာသာဘာ၀ ကစားၾက၏။ သို႔ျဖစ္၍ ေမာင္ဖိုးထူးမွာ အစ္မႀကီး၏ ေက်ာျပင္ထက္တြင္ ခ်ိနဲ႔စြာ ေနထိုင္ရင္း အခ်ိန္ကုန္ခဲ့ရ၏။

 

ေမာင္ဖိုးထူး အသက္ ေလးႏွစ္ေက်ာ္ၿပီးေနာက္တြင္ လက္သမာဆရာ ကိုတင့္၏ လက္ရာ သစ္သားခ်ိဳင္းေထာက္ ေကာင္းမႈေၾကာင့္ အကူအညီ မပါဘဲ လမ္းေလွ်ာက္ႏိုင္လာ၏။ ကိုတင့္မွာ ခ်ိဳင္းေထာက္ လုပ္ေနက် မဟုတ္သျဖင့္ သူ႔ လုပ္ေပးေသာ ခ်ိဳင္းေထာက္မွာ သက္ေတာင့္သက္သာ မရွိလွေပ။ သို႔ေသာ္ မရွိသည္ထက္ ရွိသည္ကေကာင္း ဟူေသာ စကားရွိသည္ မဟုတ္ေလာ။ ဤခ်ိဳင္းေထာက္ ေက်းဇူးေၾကာင့္ ေမာင္ဖိုးထူး တစ္ေယာက္ ဟိုဟိုဒီဒီ သြားလာရန္ အဆင္ေျပ လြယ္ကူလာ၏။

 

ေမာင္ဖိုးထူး လမ္းေလွ်ာက္တတ္ခါစ အရြယ္၌ ၾကံဳေတြ႔ရေသာ အဓိက ရန္သူမွာ ေခြးမ်ား ျဖစ္၏။ တစ္ေခ်ာင္းတည္းေသာ ေျခေထာက္ကို အသံုးျပဳ၍ ေလာကႀကီးကို ရင္ဆုိင္ေနသူ ေမာင္ဖိုးထူးကို ေခြးမ်ားက မ်က္မုန္းက်ိဳးဟန္ တူ၏။ အုန္းေတာစု ေက်းရြာတြင္ သီတင္းသံုး ေနထိုင္ၾကကုန္ေသာ ျဖဴေသာေခြး၊ နီေသာေခြး၊ ညိဳေသာေခြး၊ နက္ေမွာင္ေသာေခြး၊ ၀ါေရႊေသာေခြး ခပ္သိမ္းေသာ ေခြးတို႔သည္

ေမာင္ဖိုးထူး လမ္းေလွ်ာက္ထြက္လာသည္ကို ျမင္သည္ႏွင့္ တၿပိဳက္နက္ အာေခါင္ျခစ္၍ စူးစူး၀ါး၀ါး ထိုးေဟာင္ၾက၏။ လူမေလး ေခြးမခန္႔ေသာ ဘ၀ဟု ဆိုရေပမည္။

 

တစ္ခါေသာ္ အတင့္ရဲေသာ ေခြးဆိုးႀကီး တစ္ေကာင္းသည္ သြားရည္ တျမားျမား က်ေနေသာ ပါးစပ္ႀကီးကိုျဖဲ၍ ေမာင္ဖိုးထူးကို ဟပ္ေတာ့မေယာင္၊ ကိုက္ေတာ့မေယာင္ ၿခိမ္းေျခာက္ေလ၏။ ေခြးဆိုးႀကီး၏ ဟိန္းေဟာက္ မာန္ဖီသံေၾကာင့္ ေမာင္ဖိုးထူး လန္႔ဖ်ပ္သြားၿပီး ဖင္ထိုင္လ်က္ လဲက်သြားေလသည္။ ခ်ိဳင္းေထာက္ကေလးမွာ သူ႔သခင္ နံေဘးတြင္ ပံုလ်က္သား။ ေမာင္ဖိုးထူးသည္ သူ႔ လက္စြဲေတာ္ ခ်ိဳင္းေထာက္ကေလးကို ရမ္းကာ ရမ္းကာျဖင့္ ေခြးဆိုးႀကီးကို ေမာင္းထုတ္၏။ ေခြးဆိုးႀကီးသည္ ေမာင္ဖိုးထူး၏ ခုခံတိုက္စစ္ကို မျဖံဳေရးခ် မျဖံဳ။ အျမင္မေတာ္သူတို႔က ေရာက္လာၿပီး ေခြးဆိုးႀကီး ေမာင္းထုတ္လိုက္ပါမွ ေမာင္ဖိုးထူး ခ်မ္းသာရာ ရေတာ့သည္။

 

ထိုေနာက္ပိုင္းတြင္ ေမာင္ဖိုးထူး အိမ္ျပင္ မထြက္၀ံ့ေတာ့။ အိမ္ထဲတြင္ ၿငိမ္ကုပ္ၿပီး ေနေတာ့သည္။ မၾကာမီတြင္ ခ်ိဳင္းေထာက္ကို တေဒါက္ေဒါက္ ေထာက္၍ ရြာရိုးကိုးေပါက္ လွည့္ကာ ကစားေဖာ္ ရွာျပန္သည္။ ကစားခုန္စား မက္တတ္သည့္ ကေလး သဘာ၀ကို ေမာင္ဖိုးထူး မလြန္ဆန္ႏိုင္ေခ်။

 

(၄)

အုန္းေတာစုေက်းရြာႏွင့္ ေလွ်ာ္ေခ်ာင္းေက်းရြာမွာ အုန္းတံုးႏွစ္တံုးကို တံတားထိုးထားသည့္ ေခ်ာင္းငယ္တစ္ခုသာ ျခားသည္။ အသက္ ငါးႏွစ္ တင္းတင္း ျပည့္ခ်ိန္အထိ ထို အုန္းတံုးတံတားကို ေမာင္ဖိုးထူး တစ္ဦးတည္း မျဖတ္ဖူးေသး။ သူ႔ အစ္မႀကီး ကုန္းပိုးၿပီး ေခၚသြားသျဖင့္ ေလွ်ာ္ေခ်ာင္းေက်းရြာသို႔ တစ္ေခါက္တိတိ ေရာက္ဖူးသည္။

 

တစ္ခုေသာ နံနက္ခင္းတြင္ ေမာင္ဖိုးထူးသည္ ရြာရိုးကိုးေပါက္ လွည့္ရင္း အုန္းတံုးတံတား အနီးသို႔ ေရာက္သြားေလ၏။ အုန္းတံုးႏွစ္တံုး ခင္းထားသည့္ ေခ်ာင္းကူးတံတားသည္ သာမန္လူတို႔အဖို႔ အေတာ္ပင္ ေကာင္းမြန္ေသာ တံတားျဖစ္၏။ ေမာင္ဖိုးထူးသည္ အုန္းတံုး တံတားထိပ္တြင္ ရပ္၍ ေလွ်ာ္ေခ်ာင္းဘက္ကမ္းကို ေမွ်ာ္ၾကည့္မိသည္။ အုန္းတံုးတံတားသည္ ေမာင္ဖိုးထူးအား သူ႔ ေက်ာျပင္ကို နင္း၍ ေလွ်ာ္ေခ်ာင္းရြာသို႔ ကူးလွည့္ပါ ဟု ဖိတ္ေခၚ၏။

 

ေမာင္ဖိုးထူးသည္ ခ်ိဳင္းေထာက္ကို တေဒါက္ေဒါက္ အသံျမည္ေအာင္ ေဆာင့္၍ ေထာက္ရင္း အုန္းတံုးတံတားေပၚသို႔ လွမ္းလိုက္၏။ တစ္လွမ္း လွမ္း၏။ ဘာမွ မျဖစ္။ ႏွစ္လွမ္း လွမ္း၏။ ဘာမွ မျဖစ္။ သံုးလွမ္းေျမာက္ ေျခလွမ္း၏ အဆံုးတြင္ ခ်ိဳင္းေထာက္သည္ အုန္းတံုးေပၚမွ ေခ်ာ္ထြက္သြားၿပီး လူႀကီး ရင္စို႔ခန္႔ နက္ေသာ ေခ်ာင္းထဲသို႔ ေမာင္ဖိုးထူး ဒလိမ့္ေခါက္ေခြး လိမ့္က်သြားေလ၏။

 

ဗြမ္းခနဲ ျမည္သံ အဆံုး၌ “ေဟာ ဟိုမွာ မခင္ျမသားေလး ေရထဲ လိမ့္က်သြားၿပီ။ ဘယ္သူတို႔ ဘယ္၀ါတို႔ ဆယ္ၾကပါဦး” ဟူေသာ အသံတို႔ ပြက္ေလာရိုက္သြားေလ၏။ ေခ်ာင္းအတြင္း ရင္တြန္းပိုက္ တစ္လက္ျဖင့္ ငါးရွာေနေသာ တံငါသည္ တစ္ဦး ကယ္၍ ေမာင္ဖိုးထူး အသက္ ခ်မ္းသာရာ ရေတာ့သည္။

 

ကုန္းေပၚသို႔ ေမာင္ဖိုးထူး ေရာက္ခ်ိန္၀ယ္ ေၾကာက္စိတ္ေၾကာင့္ အသား တဆတ္ဆတ္ တုန္ေနေလ၏။ ေၾကာက္စိတ္ေၾကာင့္ ငိုရန္ပင္ သတိမရ ျဖစ္သြားဟန္ တူသည္။ တံတားဦးတြင္ ရပ္ၾကည့္ေနသူ တစ္ဦးက “ဒီကေလးဟာ အက်ိဳးေဆာ့ အကန္းေမာ့ ဆိုတဲ့အတိုင္း ေဆာ့ ေဆာ့ႏိုင္လြန္းတယ္။ ကံေကာင္းလို႔ မေသတာေပါ့” ဟု အမနာပ ဆိုေလ၏။ ထိုစကားေၾကာင့္ ေမာင္ဖုိးထူး ပါးစပ္ အေဟာင္းသား၊ မ်က္လံုး အျပဴးသား ျဖစ္သြား၏။ ဟုတ္တိုင္း မွန္တိုင္း ေကာင္းေသာ စကား မဟုတ္ ဟူသည္ကို ထိုသူ နားလည္ဟန္ မတူေခ်။

 

ထိုေနာက္ပိုင္းတြင္ ေမာင္ဖိုးထူးကို အိမ္ျပင္ထြက္ၿပီး လမ္းေလွ်ာက္ရန္ မိဘတို႔က ခြင့္မျပဳေတာ့။ ေမာင္ဖိုးထူး၏ အစ္မႀကီးကလည္း သူ႔ ေမာင္ငယ္ကို စိုးရိမ္စိတ္ျဖင့္ အရိပ္တၾကည့္ၾကည့္လုပ္ကာ အခါမလပ္ ေစာင့္ၾကပ္ေလ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေမာင္ဖိုးထူးမွာ အိမ္တြင္းပုန္း ဘ၀သို႔ ေရာက္မွန္း မသိ ေရာက္သြားေလ၏။ ေမာင္ဖိုးထူးမွာ အိမ္ထဲတြင္ ေနထိုင္ရင္း ေလာကဓာတ္ အ၀ွန္းကို သံဇကာ ကာရံထားေသာ အိမ္ေရွ႕ ၀ရန္တာမွ တစ္ဆင့္ ထိေတြ႔ရေတာ့သည္။ မိဘတို႔၏ စိုးရိမ္စိတ္ေၾကာင့္ ေမာင္ဖိုးထူး၏ ကေလးဘ၀မွာ ေလာင္းရိပ္သင့္ခဲ့ရေလၿပီ။

 

ေမာင္ဖိုးထူး အသက္ ေျခာက္ႏွစ္ ျပည့္ၿပီးေနာက္တြင္ ေက်ာင္းေနခ်င္သည္ဟု ဆိုလာ၏။ သူ႔ အစ္မႀကီး ေက်ာင္းသြားခ်ိန္တြင္ သူ တစ္ေယာက္တည္း ေငါင္စင္းစင္း ေနရသည့္ ဘ၀ကို သူ မႀကိဳက္။ သူ႔ အစ္မႀကီးႏွင့္အတူ ေက်ာင္းသြားခ်င္၏။ သို႔ျဖင့္ ေမာင္ဖိုးထူးကို ေက်ာင္းထားရန္ မိဘမ်ား စီစဥ္ေလသည္။ ေက်းရြာ မူလတန္း စာသင္ေက်ာင္းမွာ သူတို႔ ေနအိမ္ႏွင့္ ေ၀းလြန္းလွသည္ မဟုတ္ေခ်။ ဆယ္မိနစ္ ဆယ့္ငါးမိနစ္ခန္႔ ေလွ်ာက္လွ်င္ ေရာက္၏။

 

(၅)

သို႔ျဖင့္ ေမာင္ဖိုးထူး သူငယ္တန္း ေက်ာင္းသားႀကီး ျဖစ္သြားေလ၏။ အုန္းေတာစု စာသင္ေက်ာင္းတြင္ ေမာင္ဖိုးထူး ေပ်ာ္လွ၏။ ဆရာ၊ ဆရာမ်ား၊ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားတို႔က ေမာင္ဖိုးထူးကို ၾကင္နာစြာ ဆက္ဆံၾက၏။ ကႀကီး၊ ခေခြး ေရးရသည္ကို သူ ဂုဏ္ယူ၍ မဆံုးေတာ့ၿပီ။ မိဘမ်ားကို ေက်ာင္း အေတြ႔အၾကံဳမ်ား ျပန္ေျပာင္း ေျပာရသည္မွာ အေမာ။

 

အုန္းေတာစု စာသင္ေက်ာင္းရွိ ေက်ာင္းအိမ္သာသည္ အေတာ္ပင္ ျမင့္၏။ ျမင့္မိုရ္ေတာင္ နီးပါး ျမင့္မားလွသည္ ဟု ဆိုရေပမည္။ ဤမွ် ျမင့္မားေသာ အိမ္သာကို ေမာင္ဖိုးထူး အသံုးျပဳရန္ အဆင္ မေျပ။ အေပါ့အပါး သြားလိုလွ်င္ ေက်ာင္းေနာက္ေဖးရွိ သမန္းျခံဳကို ကြယ္၍ စိတ္တိုင္းက် သေဘာရွိ ကေရာဟိ ျပဳႏိုင္ေသာ္လည္း အခင္းႀကီး သြားလိုလွ်င္မူ ေမာင္ဖိုးထူး အိမ္သို႔ ေျပးရေလ၏။ သို႔မဟုတ္ တတ္ႏိုင္သမွ် ေအာင့္အည္း သည္းခံထားရ၏။ ဤဒုကၡ တစ္ခုမွ လြဲလွ်င္ ေမာင္ဖိုးထူးအဖို႔ အုန္းေတာစု စာသင္ေက်ာင္းသည္ အေတာ္ပင္ ေကာင္းမြန္ေသာ ေနရာဌာန ျဖစ္၏။

 

ေက်ာင္းနံေဘးရွိ တလင္းကုန္းမွာ ေမာင္ဖိုးထူးတို႔ ကေလးတစ္သိုက္၏ ကစားကြင္း ျဖစ္သည္။ မိုးတြင္းကာလတြင္ တလင္းကုန္း၌ ေဘာလံုးကန္ၾက၏။ ေမာင္ဖိုးထူးမွ ေဘာလံုး မကန္ႏိုင္ေသာ္လည္း သူ႔ သူငယ္ခ်င္းမ်ား ေဘာလံုး ကစားသည္ကို ရပ္ၾကည့္ရင္း အူလႈိက္သည္းလႈိက္ အားေပးတတ္သည္။ ေက်ာင္းအေရွ႕ရွိ သရက္ပင္ႀကီးတြင္ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီး ဖန္တီးေပးထားေသာ ဒန္း သံုးေလးငါးခု ရွိေသးသည္။ ဒန္းစီ ရသည္ကို ေမာင္ဖိုုးထူး အေတာ္ပင္ သေဘာက်သည္။ ဒန္းေပၚသို႔ တင္ေပးသူ ရွိလွ်င္ ေမာင္ဖိုးထူး ဟန္က်ပန္က် ဒန္းစီးႏိုင္ေသာ္လည္း တင္ေပးသူ မရွိလွ်င္ ဒန္းကို အလ်ားထိုး၍ ေရွ႕တိုးေနာက္ဆုတ္ လုပ္ကာ စီးရသည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစကာမူ ဤစာသင္ေက်ာင္းသည္ ေမာင္ဖိုးထူး၏ ဘ၀အတြက္ အေရးပါေသာ အစိတ္အပိုင္း တစ္ခု ျဖစ္လာေလသတည္း။

 

သို႔ျဖင့္ ေမာင္ဖိုးထူး စတုတၳတန္း ေအာင္ျမင္ခဲ့၏။ အုန္းေတာစု စာသင္ေက်ာင္းမွာ မူလတန္းေက်ာင္း ျဖစ္သည္။ အလယ္တန္း ပညာေရး ဆက္လက္ သင္ယူလိုလွ်င္ အုန္းေတာစုႏွင့္ ႏွစ္မိုင္ခြဲ သံုးမိုင္ခန္႔ ေ၀းသည့္ ပ်ဥ္းကတိုးကုန္း ရြာသို႔ သြားရ၏။ ဤခရီးမွာ ေ၀းလြန္းေသာ ခရီး မဟုတ္ေသာ္လည္း နီးသည္ေတာ့ မဟုတ္ေခ်။ လယ္ကန္သင္းေဘာင္ကို ျဖတ္ေလွ်ာက္ရသည္။ ထို႔အျပင္ ၀ါးပိုး၀ါး တစ္လံုးျဖင့္ ခေနာ္ခနဲ႔ ထိုးထားေသာ ေခ်ာင္းကူး တံတား တစ္ခုကို ျဖတ္ရေသးသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ေမာင္ဖိုးထူး အေနျဖင့္ ပ်ဥ္းကတိုးကုန္းသို႔ ေန႔စဥ္ သြားေရာက္ရန္ အဆင္ မေျပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေမာင္ဖိုးထူး၏ ပညာဆည္းပူးျခင္း တစ္ခန္းရပ္ခဲ့ရေလသည္။

 

သူ႔ အတန္းေဖာ္မ်ားမွာ ပ်ဥ္းကတိုးကုန္း အလယ္တန္းေက်ာင္းတြင္ ပညာ ဆက္လက္ သင္ယူၾက၏။ ေမာင္ဖိုးထူးတြင္ ရြယ္တူ အေပါင္းအသင္း တျဖည္းျဖည္း ေလ်ာ့နည္းလာ၏။ အိမ္တြင္းပုန္း လုပ္ရင္း ပ်င္းရိၿငီးေငြ႔ဖြယ္ ေကာင္းေသာ ေန႔ရက္မ်ားကို တစ္ဦးတည္း ေက်ာ္လြန္ရေလ၏။ ေမာင္ဖိုးထူးသည္ ေန႔လယ္ခင္းတြင္ ပ်ဥ္းကတိုးကုန္း အလယ္တန္းေက်ာင္းကို စိတ္ကူးျဖင့္ တက္ေရာက္၏။ ညေနေစာင္း ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္ ေရာက္လွ်င္ ခ်ိဳင္းေထာက္ကို တေဒါက္ေဒါက္ ေထာက္ၿပီး ရြာထိပ္သို႔သြားကာ ပ်ဥ္းကတိုးကုန္းေက်ာင္းမွ ျပန္လာေသာ သူ႔ အစ္မႀကီးကို ႀကိဳရင္း သူငယ္ခ်င္းေဟာင္းမ်ားႏွင့္ စကားစျမည္ ဆိုေလ၏။

 

အခ်ိန္မ်ားစြာ ကုန္လြန္ခဲ့၏။ ေမာင္ဖိုးထူး လူပ်ိဳအရြယ္ ေရာက္ခဲ့ေလၿပီ။ သူ႔ ဘ၀မွာ ဘာမွ ထူးျခား။ ဒံုရင္းအတိုင္း ျဖစ္၏။ ဖခင္ႀကီး၏ လယ္ယာလုပ္ငန္းတြင္လည္း မကူညီႏိုင္ေခ်။ မိခင္ႀကီး ဖြင့္ထားေသာ ကုန္ေျခာက္ဆိုင္တြင္ တစ္ေနကုန္ ေက်ာက္ခ်ထိုင္ရင္း မိခင္ႀကီးႏွင့္ အစ္မျဖစ္သူကို ကူညီရ၏။

 

(၆)

ေမာင္ဖိုးထူး၏ အစ္မႀကီးမွာ တစ္ရြာလံုးတြင္ အေခ်ာဆံုး အလွဆံုး ျဖစ္သျဖင့္ ေမာင္ဖိုးထူး တစ္ေယာက္ စိန္နားကပ္ အေရာင္ေၾကာင့္ ပါးေျပာင္ခြင့္ ရေလ၏။ သူ႔ အစ္မႀကီးကို ပိုးပန္းၾကေသာ ကာလသားတို႔က သူ႔ကို ပစားေပးသည္ကို ဘ၀င္ေခြ႔ေနေလ၏။ သို႔ေသာ္ ေလွ်ာ္ေခ်ာင္းရြာသားကို ေယာက္ဖေတာ္ရလိမ့္မည္ဟု သူ တစ္ခါမွ် မေတြးခဲ့ဖူး။

 

လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ စပါးေပၚခ်ိန္တြင္ သူ႔ အစ္မႀကီးကို ေလွ်ာ္ေခ်ာင္းရြာသား ကိုမ်ိဳးသိမ္းႏွင့္ ေနရာခ်ထားရန္ မိဘတို႔ စီမံၾက၏။ အစ္မႀကီးကို ဆံုးရႈံးရေတာ့မည္ ဟူေသာ အေတြးျဖင့္ ေမာင္ဖိုးထူး အေတာ္ပင္ ၀မ္းနည္းမိသည္။ သူ႔ အစ္မႀကီးႏွင့္ ေစ့စပ္ေၾကာင္းလမ္းထားသည့္ ေလွ်ာ္ေခ်ာင္းရြာသား ကိုမ်ိဳးသိမ္းမွာ စိတ္ရင္း မဆိုးလွ။ လယ္ပိုင္ယာပိုင္ ျဖစ္သည္။ အလုပ္ႀကိဳးစားသူ ျဖစ္သျဖင့္ သမီးရွင္တိုင္း သူ႔ကို ႏွစ္လိုၾကသည္။ လူငယ္လူရြယ္တို႔ကလည္း ေလးစားၾကည္ညိဳၾက၏။ သူ႔ အစ္မႀကီး၏ မဂၤလာပြဲသည္ ေလွ်ာ္ေခ်ာင္းေက်းရြာ၊ အုန္းေတာစုေက်းရြာမွ အပ်ိဳလူပ်ိဳတို႔တင္မက ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္ ေက်းရြာမ်ားမွ အပ်ိဳလူပ်ိဳတို႔ပင္ အားက်ရေသာ မဂၤလာပြဲ ျဖစ္၏။

 

(၇)

ေမာင္ဖိုးထူးသည္ အိမ္ေနာက္ေဖး တံခါး ခါးပန္းေပၚတြင္ ထုိင္ရင္း အိမ္ၾကမ္းျပင္ကို ခ်ိဳင္းေထာက္ျဖင့္ တေဒါက္ေဒါက္ ေဆာင့္ေနေလ၏။ ေလေျပညင္းသည္ ျမစ္ျပင္ကို ျဖတ္သန္း၍ တိုက္ခတ္လာ၏။ ေလေျပ တိုးေ၀ွ႔သျဖင့္ ေမာင္ဖိုးထူး၏ ဆံစတို႔ ေလတြင္ လြန္႔လူေန၏။ ေမာင္ဖိုးထူး ၀တ္ထားသည့္ အက်ၤီမွာ အသစ္က်ပ္ခၽြတ္ ျဖစ္သျဖင့္ အေနရ ခက္လွသည္။ လံုခ်ည္မွာ ေရမခ်ရေသးသျဖင့္ မာကၽြတ္ကၽြတ္ ျဖစ္ေန၏။ ဤ အက်ၤီႏွင့္ လံုခ်ည္မွာ သူ႔ အစ္မႀကီး ၀ယ္ေပးထားျခင္း ျဖစ္သည္။

 

ေမာင္ဖိုးထူး၏ မိဘမ်ားမွာ အိမ္ေရွ႕ခန္းတြင္ မဂၤလာပြဲလာ ဧည့္ပရိသတ္ကို ဧည့္ခံရင္း အလုပ္မ်ားေနၾက၏။ မဂၤလာပြဲကို သတို႔သား ေနထိုင္ရာ ေလွ်ာ္ေခ်ာင္းေက်းရြာတြင္ က်င္းပမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း သတို႔သား၊ သတို႔သမီးတို႔၏ ႏွစ္ဘက္ေသာ မိဘမ်ားမွာ အသိအကၽြမ္း မ်ားျပားသျဖင့္ ေလွ်ာ္ေခ်ာင္းေက်းရြာႏွင့္ အုန္းေတာစုေက်းရြာ ႏွစ္ရြာစလံုးတြင္ မဂၤလာပြဲလာ ပရိသတ္တို႔ ေျခခ်င္းလိမ္ေနၾက၏။

 

ေမာင္ဖိုးထူး၏ အစ္မႀကီးမွာ မဂၤလာပြဲအတြက္ ဖီးလိမ္း ျပင္ဆင္ေနရသျဖင့္  အိမ္ အေပၚထပ္မွာ မဆင္းႏိုင္။ ေျမာင္းျမမွ ပင့္လာသည့္ မိတ္ကပ္ဖန္တီးရွင္သည္ သူ႔ လက္နက္ကိရိယာမ်ားကို သံုးစြဲ၍ ေက်းေတာသူ သတို႔သမီး၏ ညိဳညစ္ညစ္ မ်က္ႏွာကို စိတ္တိုင္းက် ျခယ္သေနေလ၏။

 

“ကဲ လုပ္စရာရွိတာ ျမန္ျမန္လုပ္ေဟ့။ အခ်ိန္ နီးလာၿပီ” ဟု ရပ္မိရပ္ဖတစ္ဦးက ေလာေဆာ္လိုက္သည္။ အခ်ိန္ရပါေသးတယ္။ နာရီ၀က္ တစ္နာရီေလာက္ လိုေသးတယ္။ လူစံုေအာင္ ေစာင့္ရဦးမယ္” ဟု မိတ္ကပ္ဖန္တီးရွင္က ႏႈတ္ခမ္းတလန္ ပန္းတလန္ျဖင့္ ျပန္ေအာ္လိုက္သည္။ တစ္အိမ္လံုး ပြဲက်သြားေလ၏။

 

ေမာင္ဖိုးထူးသည္ ခ်ိဳင္းေထာက္ကို တေဒါက္ေဒါက္ ျမည္ေအာင္ ေထာက္၍ အိမ္ေရွ႕ခန္းသို႔ ထြက္လာ၏။ “ေဟ့ ေမာင္ဖုိးထူး မင့္ မမ မဂၤလာေဆာင္တာ ေပ်ာ္သလား” ဟု မဂၤလာပြဲလာ ေဆြမ်ိဳး တစ္ဦးက လွမ္းေမးလိုက္သည္။ ေမာင္ဖိုးထူးကား ဘာမွ် မဆို။ ျပံဳးတံုးတံုး လုပ္ေန၏။ “ငါ့တူရီးက ၀တ္ေကာင္းစားလွ ၀တ္ထားေတာ့ လူပံုေခ်ာပဲကြ” ဟု ေနာက္တစ္ဦးက ဆိုျပန္သည္။ ေမာင္ဖိုးထူး မေနတတ္ မထိုင္တတ္ ျဖစ္သြားၿပီး အိမ္ေနာက္ေဖးသို႔ ျပန္၀င္သြားေလ၏။

 

ထိုစဥ္ သူ႔ ႀကီးေဒၚ အပ်ိဳႀကီးသည္ ေမာင္ဖိုးထူးကို စူးစူး၀ါး၀ါး စိုက္ၾကည့္ရင္း တစ္စံုတစ္ခုေသာ အေၾကာင္းကို ေတြးမိဟန္ျဖင့္ ဦးေခါင္းကို ခါရမ္းလိုက္သည္။ အတန္ၾကာမွ “ဟဲ့ မခင္ျမ လာဦး။ ညည္းကို ငါ ေျပာစရာ ရွိလို႔”  ဟု ဆိုလိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ အမ်ိဳးသမီးႀကီး ႏွစ္ဦးသည္ အိမ္ေနာက္ေဖးသို႔ ၀င္သြားၾကေလ၏။

 

ေမာင္ဖိုးထူးသည္ အိမ္ေနာက္ေဖး ၀ါးထရံကို မွီ၍ ထိုင္ရင္း ေခ်ာင္း ေရျပည့္လာသည္ကို မမွိတ္မသုန္ စိုက္ၾကည့္ေန၏။ တရိပ္ရိပ္ တက္လာေသာ ေခ်ာင္းေရျပင္တြင္ ေဗဒါဖုတ္မ်ား ေမ်ာပါေန၏။ ေမာင္ဖိုးထူးသည္ ေဗဒါဖုတ္မ်ားကို ၾကည့္ရင္း သူငယ္စဥ္က သူ႔ အစ္မႀကီးႏွင့္အတူ ေဗဒါေပါင္မ်ားကို ခုတ္ထစ္၍ ၾကက္သားဟင္းခ်က္တမ္း ကစားၾကပံုကို ျပန္ေျပာင္း ေအာက္ေမ့မိေတာ့သည္။

 

ထိုစဥ္ မီးဖိုခန္းဘက္မွ ေလသံအုပ္အုပ္ျဖင့္ ေျပာဆိုေနေသာ စကားသံကို သူ မသဲမကြဲ ၾကားလိုက္ရေလ၏။ စူးစမ္းလိုစိတ္ေၾကာင့္ ေမာင္ဖိုးထူးသည္ ထရံကို နားျဖင့္ ကပ္ကာ နားစြင့္ေထာင္လိုက္သည္။

 

“ညည္းကို ဒီစကား ေျပာဖို႔ မေျပာဖို႔ ငါလည္း အေတာ့္ကို စဥ္းစားရတာပဲ” ဟူေသာ သူ႔ ႀကီးေဒၚႀကီး၏ အသံကို ၾကားရ၏။ “မဂၤလာပြဲဆိုတာ သိတဲ့အတိုင္းပဲ။ လူပ်ိဳရံ အပ်ိဳရံ ေရြးတာေတာင္ မိစံုဖစံု မဂၤလာေျမာက္တဲ့ လူကို ေရြးရတာ မဟုတ္လား။ အခု မဂၤလာပြဲ ဘိသိက္ သြန္းတဲ့ အခ်ိန္မွာ ညည္းသားကို ေခၚလို႔ မျဖစ္ဘူး ထင္တယ္။ သူက အဂၤါ မစံုေတာ့ မဂၤလာ မေျမာက္ဘူး။ အမွားအယြင္း တစ္ခုခု ျဖစ္ခဲ့ရင္ ႏွစ္ဘက္လံုး မ်က္ႏွာပ်က္စရာ ျဖစ္ကုန္ပါ့မယ္” ဟူေသာ အသံကို ထပ္မံ ၾကားလိုက္ရေလသည္။ သူ႔ မိခင္ႀကီးထံမွာ ဘာ စကားသံမွ် ထြက္ေပၚလာျခင္း မရွိေပ။ ထို႔အေနာက္ အမ်ိဳးသမီး ႏွစ္ဦး အိမ္ေရွ႕သို႔ ျပန္ထြက္သြားၾကေလ၏။

 

ေမာင္ဖိုးထူး မငယ္ေတာ့ပါ။ ေလာကအေၾကာင္းကို အတန္ငယ္ တီးမိေခါက္မိ ရွိၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ ေမာင္ဖိုးထူးသည္ အိမ္ထရံကို ေက်ာျဖင့္ မွီထိုင္ရင္း အေျပာက်ယ္လွေသာ ေကာင္းကင္ႀကီးကို ၾကည့္ေနမိေတာ့သည္။ သူ႔ အစ္မႀကီး စိတ္လႈပ္ရွား ေပ်ာ္ရႊင္ေနသည္ကို သူ သတိထားမိသည္။ သူ႔ အစ္မကို တစ္ပါးသူႏွင့္ မနီးစပ္ေစခ်င္သည္မွာ အမွန္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ သူ႔ အစ္မ၏ ဘ၀ထဲသို႔ လူစိမ္းတစ္ဦး ၀င္ေရာက္လာမည္ကို သူ မႏွစ္လို။ သို႔ေသာ္ သီးခ်ိန္တန္သီး ပြင့္ခ်ိန္တန္ပြင့္သည့္ လူ႔သဘာ၀ကို ေမာင္ဖိုးထူး ေကာင္းေကာင္းႀကီး ဆင္ျခင္တတ္ပါသည္။

 

(၈)

မဂၤလာပြဲ စတင္ရန္ အခ်ိန္ တျဖည္းျဖည္း နီးကပ္လာေလၿပီ။ သတို႔သမီးလည္း အိမ္ေပၚထပ္မွ ဆင္းလာၿပီး အိမ္သို႔ လာေရာက္ ေခၚေဆာင္မည့္ သတို႔သားကို ေစာင့္လင့္၏။ မဂၤလာပြဲလာ မိန္းမပ်ိဳကေလးမ်ားမွာ သတို႔သမီး၏ အဆင္တန္ဆာကို အံ့ၾသ အားက်စိတ္ျဖင့္ ၾကည့္ၾက၏။ ဧည့္ပရိတ္သည္ ေရႊေငြေက်ာက္သံပတၱျမားတို႔၏ ၿပိဳးုျပက္ေသာ အေရာင္ျဖင့္ အသေရတင့္ေနေသူ သတို႔သမီးကို ရႈ၍ မဆံုးႏိုင္ ျဖစ္ေန၏။

 

ေမာင္ဖိုးထူးသည္ အိမ္ထရံကို မီွ၍ ထုိင္ေနရာမွ ခ်ိဳင္းေထာက္ကို အားျပဳ၍ ထလိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ ခ်ိဳင္းေထာက္ကို တေဒါက္ေဒါက္ ျမည္ေအာင္ ေထာက္၍ အိမ္ေရွ႕ခန္းသို႔ ၀င္လာၿပီး သူ႔ အစ္မႏွင့္ မိဘတို႔၏ နံေဘးတြင္ ထိုင္ခ်လိုက္သည္။ မဂၤလာ ၀တ္စံုျဖင့္ အလွေသြး ႂကြယ္ေနေသာ သူ႔ အစ္မႀကီးကို ရႊန္းရႊန္းစားစား ၾကည့္လိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ မိခင္ႀကီးကို ၾကည့္ရင္ “အေမတို႔ မဂၤလာေဆာင္ သြားရင္ အိမ္မွာ လူေစာင့္ မရွိဘဲ ျဖစ္ေနလိမ့္မယ္။ သား မဂၤလာပြဲကို မလိုက္ဘဲ အိမ္ေစာင့္ရင္း ေနခဲ့ေတာ့မယ္” ဟု တည္ၿငိမ္စြာ ဆိုလိုက္၏။ အားလံုး ပါးစပ္ အေဟာင္းသား ျဖစ္ကာ စကား တစ္ခြန္းမွ် မဆိုႏိုင္ဘဲ ျဖစ္သြားေလ၏။ တစ္အိမ္လံုး ဆိတ္ညံ သြားေလ၏။

 

“တူႏွစ္ျဖာ ေရႊဂေဟဆက္ဖုိ႔ … ေသြမပ်က္တဲ့ ေမတၱာ” ဟူေသာ မဂၤလာေတးသံသည္ ထြက္ေပၚလာသည္၏ အဆံုး၌ ေမာင္ဖိုးထူးသည္ ခ်ိဳင္းေထာက္ကို တေဒါက္ေဒါက္ ေထာက္ရင္း အိမ္ေနာက္ေဖးသို႔ ၀င္ေရာက္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေလသတည္း။

 

(မ်က္ရႈအတြက္ ေမြးေန႔လက္ေဆာင္)

 

ေမာင္က်ပ္ခိုး

ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၃၇၅ ခုႏွစ္၊ တပို႕တြဲ လျပည့္ေက်ာ္ ၁၄ ရက္၊ ေသာၾကာေန႔။ ခရစ္ႏွစ္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၈ ရက္။