တေလာက သူငယ္ခ်င္းမတစ္ေယာက္ သူ႕ရဲ႕ ဘိြဳင္းဖရင့္နဲ႔အတူ နာမည္ႀကီး ေဗဒင္ဆရာတစ္ေယာက္ဆီမွာ ေဗဒင္သြားေမးပါတယ္။ ေနာက္တစ္ရက္ ႏွစ္ရက္ၾကာေတာ့ နင္ စေနသားမလား၊ အဲဒါဆိုရင္ ငါယၾတာေခ်တာကို ကူစမ္းပါ လို႔ ဆိုလာပါတယ္။ ယၾတာေခ်ရျခင္း အေၾကာင္းရင္းကို စပ္စုၾကည့္မိေတာ့ အဘဆရာႀကီးက ဓမၼာ ေသာက အင္း၀ ရာဇာ သေဘာအရ နင္တို႔ ႏွစ္ေယာက္နီးဖို႔ အေၾကာင္းမရွိ၊ တကယ္လို႔ ေပါင္းခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ .. ယၾတာေခ်ရမယ္လို႔ ေဟာတယ္ဆိုပဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ယၾကာေခ်ရတာပါလို႔ အပူသည္ရုပ္နဲ႔ ခပ္ကုပ္ကုပ္ ေျဖပါတယ္။ ေျပာင္းလဲလာတဲ့ေခတ္နဲ႔ အတူ ေဗဒင္ေဟာခေတြလည္း ေျပာင္းလဲကုန္ၿပီ ဆိုတာကို သူငယ္ခ်င္းမဆီကေန ထပ္ဆင့္ သိခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ မေျပာင္းလဲ တာကေတာ့ ကလိန္ျခံဳေဗဒင္ဆရာေတြ ထင္ရာျမင္ရာေျပာတာကို မုခ်ျဖစ္မယ္လို႔ ယံုတဲ့သူေတြ ရွိေနၾကေသးတာပါပဲ။

သမီးရည္းစား၊ လင္မယား ေရရွည္လက္တြဲရာမွာ တစ္ဦးကို တစ္ဦး အျပန္အလွန္ ယံုၾကည္မႈ၊ ေလးစားမႈ၊  သည္းခံခြင့္လႊတ္ နားလည္မႈေတြထက္ ဘယ္ ဓမၼာ ေသာက ရာဇာ ေတြက အေရးပိုၿပီးပါဦးမလဲ။  ဒီအေၾကာင္းကို သတိမမူတဲ့ သူငယ္ခ်င္းမကို နားသည္ေမႊးျပဳတ္ေအာင္ ႏႈတ္ခ်င္ပါေတာ့တယ္။

ဥပါဒါန္ေၾကာင့္ ဥပဒ္ေရာက္ၾကရတဲ့ စံုတြဲေတြကို ေတြ႔ရတာ မနည္းေတာ့ပါဘူး။ ႏႈတ္စီးတဲ့ ဆရာႀကီးေတြမွာ ေနာက္ထပ္ အက်င့္တစ္ခု ရွိေသးတယ္။ ေဗဒင္လာေမးတဲ့သူကို ေတြ႔ေတြ႔ခ်င္း ေဆာက္နဲ႔ထြင္းတဲ့ ကိစၥပဲ။ နင္တို႔ လင္မယားကြဲကိန္း ၾကံဳေနၿပီ။ နင့္ေယာက်္ား ေျခမ်ားတတ္တယ္။ ဒီလိုမ်ိဳး ရန္တိုက္ ေပးတတ္ၾကပါေသးတယ္။ နင့္ေယာက်္ားေျခမ်ားေနၿပီလို႔ ေဗဒင္ဆရာေျပာတာနဲ႔ စဥ္းစားဆင္ျခင္ညဏ္ မရွိဘဲ လင္ေယာက်္ားကို ရန္လုပ္တာလို႔ လင္မယားခ်င္း ျပသနာတက္ရေပါင္းလည္း မနည္းလွေတာ့ပါဘူး။


ဆရာႀကီး လုပ္တဲ့သူေတြဟာ ႏႈတ္ကို ဆင္ျခင္ရပါမယ္။ မေကာင္းတာ ၾကံဳရမွာ မလြဲ၊ တစ္ထစ္ခ် သိရင္ေတာင္မွပဲ ေဗဒင္ေမးသူရဲ႕ စိတ္ထဲ ဥပါဒ္ဒါန္ မစြဲရေလေအာင္ ေဖ်ာင္းေဖ်ာင္းဖ်ဖ် ေျပာဆို သင့္ပါတယ္။

စာေျခာက္တန္း ေျဖာင့္ေျဖာင့္ ရြတ္တတ္ယံုနဲ႔ ေကာ႑ညေလာက္ နီးနီးသိၿပီလို႔ ဘ၀င္ေသြးနားထင္ ေရာက္တဲ့ ေဗဒင္ဆရာ အမည္ခံလူဖ်င္းေတြေၾကာင့္ ေဗဒင္ပညာဟာ ၀ါးလံုးေခ်းသုတ္ အရမ္းခံရတာ ၾကာပါၿပီ။ တစ္ခ်ိဳ႕က လာေသးတယ္။ ကိုယ္အေၾကာင္း ကိုယ္မသိ၊ ကိုယ့္အားကိုယ္ မကိုးစားဘဲနဲ႔ ၾဆာႀကီး ဘယ္သူ ဘယ္၀ါရဲ႕ သားတပည့္ ေျမးတပည့္ ဆိုၿပီး ဆိုင္းဘုတ္ တပ္ေသးတယ္။ ကိုယ့္ေဟာခန္းဆိုင္းဘုတ္ ကိုေတာင္ ဘာအေရာင္ ေဆးသုတ္ရမယ္၊ ဘယ္ေနရာမွာ ထားရမယ္မွန္း မသိတဲ့ သားတပည့့္္၊ ေျမးတပည့္ေတြကို ေတြ႕ရေတာ့ ဂ်ပန္စိတ္ေပါက္ၿပီး ဒင္းတို႔ကို နားရင္းအုပ္ ခ်င္လာပါတယ္။ ကိုယ္အသံုးမက်တာကို အထုပ္ေျဖျပရံုတင္သာမက ၾဆာႀကီးေတြရဲ႕ နာမည္စြမ္း၊ ပညာစြမ္းကို ေစာ္ကားမႈ
ပုဒ္မတစ္ခုပါ ထပ္တိုးၿပီး ဇက္ပိုးကို ထပ္ၿပီး ရိုက္ခ်င္မိပါေသးတယ္။

ေဗဒင္ဆိုတာ ေလာကီပညာရပ္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါတယ္။ သံသရာ ၀ဲဂယက္ကေန ရုန္းထြက္ႏိုင္မယ့္ လြတ္ေျမာက္ရာလမ္းကို ျပႏိုင္တဲ့ အရာမဟုတ္ဆိုတာကို ေဗဒင္ေမးမယ့္သူေတြ၊ ေဗဒင္ဆရာေတြ ၾကပ္ၾကပ္ ဆင္ျခင္သင့္ပါတယ္။

ဗမာမႈအေလ့ အေငြ႔အသက္နဲ႔ မကင္းၾကတဲ့ သူတိုင္း ေအာင္ပ၊ ကုလား၊ ေဆြသား၊ ေတာ္ရင္း မိတ္ဖက္ျခင္း  ဦးညိဳ၊ ေခမာ၊ သုတ၊ ေ၀ရီ ရန္စီစီ ဆိုတဲ့ ေဗဒင္လကၤာ သံေပါက္ေတြကို ၾကားဖူးၾကမွာပါပဲ။

ပညာသည္ ဟန္ေဆာင္တဲ့ ေဗဒင္ဆရာေတြကို ဘာေၾကာင့္ ေအာင္ပ ျဖစ္ရတာလဲ။ ဘာျဖစ္လို႔ ကုလား ျဖစ္ရတာလဲ။ ဦးညိဳက ဘာ့ေၾကာင့္ ရန္တစီစီ ျဖစ္ရတာလဲ။ စိတ္တိုတတ္လို႔လား။ လူ႕ဂြစာႀကီးမို႔လား ဆိုၿပီး အရြဲ႕တိုက္ ေမးၾကည့္ရင္ ကိုယ္မသိတာကို မသိေၾကာင္း ၀န္ခံရဲတဲ့ သတိ္ၱမရွိဘဲ ဒါေတြဟာ လူသာမန္ေတြ မသိအပ္တဲ့ ကိစၥျဖစ္ေလဟန္ ရႊီးတတ္ၾကပါတယ္။ ေလာကီပညာမွာ လူတိုင္းမသိသင့္တဲ့ ကိစၥရပ္ေတြ ရွိသလို၊ သိသင့္သိထိုက္တာေတြလည္း ရွိပါတယ္။

မယံုၾကည္ႏိုင္စရာေတြကို ၾကားရဖန္မ်ားလြန္းေတာ့့ ဒီပညာကို မယံုၾကည့္ၾကေတာ့တာ မဆန္းပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ ေဗဒင္ပညာကို စီရင္ခဲ့ၾကတဲ့ ေရွးသူေဟာင္းတို႔ဟာ ဒီသံေပါက္ေတြကို အေၾကာင္းမဲ့ ဖန္တီးခဲ့ၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။ စာေျခာက္တန္းဆိုတာက ..

အျပင္မိတ္ (မိတ္တု)
ေအာင္ပ ကုလား ေဆြသား ေတာ္ရင္း

အတြင္းမိတ္ (မိတ္စစ္)
ဦးသာ စိန္ပန္း ဒါန္းလွ ကိုရွာ

အျပင္ရန္ (ရန္တု)
ဦးညိဳ ေခမာ သုတ ေ၀ရီ

အတြင္းရန္ (ရန္စစ္)
ဓမၼာ ေသာက အင္း၀ ရာဇာ

ဓါတ္မိတ္
အေႏၱာ စေရ ဂေဗၻ ၀ံေသ

ဓါတ္ရန္
ဦးေ၀ စံကူး ေရဗူး ေတာသူ တို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေလာကီပညာမွာ စာေျခာက္တန္းသာ ရွိတယ္လို႔ အမ်ားက သိၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ စာခုနစ္တန္းရွိပါတယ္။ တိမ္ျမဳပ္ေနၿပီျဖစ္တဲ့ ေနာက္ထပ္ စာတစ္တန္းအေၾကာင္းကို သိသူ၊ အသံုးခ်သူကေတာ့ ေတာ္ေတာ္နည္းပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆရာေတြကလည္း မသူေတာ္ေတြ အသံုးခ်မွာ စိုးတဲ့အတြက္ လြယ္လင့္တကူ လက္ဆင့္ကမ္းခဲ့တာမ်ိဳး မလုပ္ၾကပါဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ ကာလၾကာေတာ့ တိမ္ျမဳပ္ ကြယ္ေပ်ာက္ သြားေတာ့တာပါပဲ။ တိမ္ျမဳပ္ေနတဲ့ ေနာက္ထပ္စာတစ္တန္း အေၾကာင္းကိုလည္း တလက္စတည္း ေအာက္မွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။

အင္တာနက္ကို အသံုးျပဳၾကေလတဲ့ ေနာင္လာေနာက္သားေတြ သိရေလေအာင္ ဒီေဗဒင္လကၤာေတြ ဘယ္လို ျဖစ္လိုျဖစ္ေပၚလာတယ္။ ေရွးသူေဟာင္းေတြ ဘယ္လို စီရင္ခဲ့တယ္ဆိုတာကို ဗဟုသုတရေအာင္ အက်ဥ္းရုံးၿပီး ေျပာခ်င္ပါေသးတယ္။

ေလာကီပညာရပ္ကို စေလ့လာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေရွးက်မ္းေတြမွာ ကပၸလို႔ သံုးႏႈန္းၾကတဲ့ ကမၻာႀကီး ဘယ္လိုျဖစ္ေပၚလာတယ္ ဆိုတာကိုျပတဲ့ ကမၻာတည္ခန္းကေန စၿပီးေလ့လာရပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းအရာဟာ ဘုရားေဟာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဟိႏၵဴက်မ္း အလိုသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလာကီက်မ္းမ်ား အလိုအရ န၀င္းဟာ အခ်ဳပ္လို႔လည္း ယံုၾကည္ၾကပါတယ္။ ဒီေနရာမွာေတာ့ ေဗဒင္က်မ္းေတြနဲ႔ မိရုိးဖလာ ဗုဒၶဘာသာ ကိုးကြယ္မႈေတြဟာ ေထြးေရာယွက္တင္ ေနပါတယ္။

အစဥ္အလာအရ ဗုဒၶရဲ႕ ေျခေတာ္မွာ စက္လကၡဏာ ၁၀၈ ကြက္ ပါရွိတယ္။ စၾက၀ေတးမင္းတို႔မွာေတာ့ စက္ ၁၀၇ ကြက္သာလွ်င္ ရွိၾကကုန္တယ္လို႔ ယံုၾကည္ၾကပါတယ္။ ဒီယံုၾကည္မႈအေၾကာင္းကို ဦးပုညေရးခဲ့တဲ့ ၀ိဇယျပဇာတ္မွာ မာလာကုမုဒ္၊ လက္သြယ္ေပ်ာင္းကို၊ ဆယ္ေခ်ာင္းရုပ္လို႔၊ ရွိအုပ္ေျမွာက္တင္၊ တရာ့ခုနစ္ကြက္၊ ၀င္းထိန္လက္တဲ့၊ စက္ေရႊစင္ကို၊ ရြက္တင္ထိပ္ေပၚ၊ ေရႊဖေယာင္းအိ၊ ေနေညာင္းရိသို႔၊ ရွိခိုးပူေဇာ္၊ သားေတာ္ကန္ေတာ့ခဲ့ပါသည္ လို႔ဆိုၿပီး ဖြဲ႕ႏြဲ႔ထားတာကို အထင္အရွားျမင္ႏိုင္ပါတယ္။

ဒီယံုၾကည္မႈေတြနဲ႔ ေဗဒင္ပညာ ဆက္စပ္ေနတာကို ထပ္ၿပီးေဖာ္ျပပါ့မယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို မေျပာခင္မွာ အရင္ဆံုး ပါပၿဂိဳဟ္၊ ေသာမၿဂိဳဟ္ေတြ အေၾကာင္းကို ေျပာပါဦးမယ္။ တနလာၤ၊ ဗုဒၶဟူး၊ ၾကာသပေတး၊ ေသာၾကာ စတဲ့ၿဂိဳဟ္ေတြဟာ ေသာမၿဂိဳဟ္ေတြျဖစ္ၿပီး၊ ဣ႒သေဘာကိုေဆာင္တယ္။ တနဂၤေႏြ၊ အဂၤါ၊ စေန၊ ရာဟု စတဲ့ၿဂိဳဟ္ေတြကေတာ့ အနိ႒သေဘာကို ေဆာင္ပါတယ္။

တနဂၤေႏြဟာ ၁ ဂဏန္းကို အစိုးရတယ္။ တနလၤာက ၂ ဂဏန္း၊ အဂၤါက ၃ ဂဏန္း၊ ဗုဒၶဟူးက ၄ ဂဏန္း၊ ၾကာသပေတးက ၅ ဂဏန္း၊ ေသာၾကာက ၆ ဂဏန္း၊ ရာဟုက ၈ ဂဏန္းနဲ႔ စေနဟာ ၇ ဂဏန္း (သို႔) ၀ (၀လံုးမဟုတ္ သုညသာျဖစ္တယ္။) ကို အသီးသီး စိုးမိုးၾကပါတယ္။ ေလာကီပညာမွာေတာ့ စေနကို ၀ လို႔သာ ေရးထံုးရွိပါတယ္။

ၿဂိဳဟ္ေတြရဲ႔ ပရိယာယ္အေၾကာင္းကိုေတာ့ မေျပာေတာ့ဘူး။ ဘုရားေစာင္းတန္းက စာအုပ္ေတြသာ ၀ယ္ဖတ္ေပေတာ့။ ၿဂိဳဟ္သက္တြက္နည္း အေၾကာင္းကိုပဲ ဆက္ၿပီးေျပာပါ့မယ္။

ဘုရားရွင္ေတာ္ရဲ႕ ေျခေတာ္စက္ ၁၀၈ ကြက္ ကို အရင္းတည္၊ အရပ္ ၈ မ်က္ႏွာနဲ႔ စားရင္ ရလဒ္ ၁၂၊ အၾကြင္း ၄ ရမယ္။ ရလဒ္ ၁၂ ကို ေနလ ၂ ပါး ရွိတာ အေၾကာင္းျပဳၿပီး၊ ၂ နဲ႔ ေနာက္တစ္ခါထပ္ေပါင္း၊ ရလဒ္ ၁၅ ဟာ တနလာၤေသာမၿဂိဳဟ္သက္ျဖစ္တယ္။ (ေရွးက်မ္းေတြမွာေတာ့ ဒီေလာက္ မရွည္ဘူး၊ ရလဒ္၊ အၾကြင္းကို ေနလႏွစ္ပါးေႏွာေလ လို႔ပဲ တိုတိုတုတ္တုတ္ေရးပါတယ္။)

ကဲ … ရလာတဲ့ တနလၤာၿဂိဳဟ္သက္ကို ေနာက္တစ္ခါ ေနလ ႏွစ္ပါးထပ္ေႏွာရင္၊ ဗုဒၶဟူး ေသာမၿဂိဳဟ္သက္ ရၿပီ။ ဗုဒၶဟူး ၿဂိဳဟ္သက္ကို ေနလႏွစ္ပါးထပ္ေႏွာရင္ ၾကာသပေတးၿဂိဳဟ္သက္ရ၊ ၾကာသပေတးၿဂိဳဟ္သက္ကို ေနလႏွစ္ပါး ထပ္ေႏွာရင္ေတာ့ ေသာၾကာၿဂိဳဟ္သက္ရတယ္ ဆိုတာကို ျမင္ၿပီလို႔ ယူဆပါတယ္။ ေသာၾကာၿဂိဳဟ္သက္ ရၿပီဆိုရင္ေတာ့ ဘရိတ္ အုပ္ေပေတာ့။

ပါပၿဂိဳဟ္သက္ တြက္နည္းကလည္း ဒီနည္းအတိုင္းပါပဲ။ အၾကြင္း ၄ ကို ေနလႏွစ္ပါးေႏွာ၊ တနဂၤေႏြ၊ အဂၤါ၊ စေန၊ ရာဟု အစဥ္အတိုင္း ရပါမယ္။

စကားမစပ္ေျပာခ်င္တာက ဘီေအ၊ ဘီအက္စ္စီရတဲ့ ေဗဒင္ဆရာတစ္ခ်ိဳ႕ေတြမွာ အက်င့္ရွိတတ္တယ္။ ဂဏန္းတြက္တဲ့ ေနရာမွာ ျမန္မာအကၡရာနဲ႔ မေရးခ်င္ၾကဘူး။ အဂၤလိပ္အကၡရာသံုးၿပီး ျမန္မာ့ရိုးရာ ပညာရပ္ေတြကို တြက္ၾကခ်က္ၾကပါတယ္။ ဒါဟာ ဘာနဲ႔တူသလဲဆိုေတာ့ ၀ိသာခါေက်ာင္းအမကို မီနီစကပ္၀တ္ေပးတာနဲ႔ တူပါတယ္။ ျမန္မာမႈကို ေလးစားၾကတဲ့ ပညာသည္တိုင္း သတိထားသင့္ပါတယ္။ အေျဖရတာခ်င္းေတာ့ တူပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အစဥ္အလာတစ္ခုကို မပေပ်ာက္ရ ေလေအာင္ ထိန္းသိမ္းသင့္ပါတယ္။

အထက္ကဆိုခဲ့တဲ့ လကၤာေတြကို ေရွးသူေဟာင္းေတြက ပရမ္းပတာ စီရင္ခဲ့တယ္လို႔ ထင္ရင္ေတာ့ မွားပါလိမ့္မယ္။ လူအမ်ား သိၾကတဲ့ န၀င္းနဲ႔ပဲ ဥပမာတစ္ခု ျပခ်င္ပါတယ္။ အတြင္းမိတ္ျဖစ္တဲ့ ဦးသာ စိန္ပန္း ဒါန္းလွ ကိုရွာ ဆိုတဲ့ ကိန္းကို ေလ့လာၾကည့္ပါ။ ဒီလကၤာကို နံသင့္ သခ်ာၤသြင္းရင္

ဦးသာ (၁+၆)
စိန္ပန္း (၃+၅)
ဒါန္းလွ (၀+၄) နဲ႔
ကိုရွာ (၂+၈) ဆိုၿပီး အသီးသီး ရပါတယ္။

ဒီဂဏန္းေတြကို ေနာက္တစ္ခါ ေသာမ ပါပ ခြဲၾကည့္ပါဦးမယ္။

ဦးသာ (၁+၆) ပါပၿဂိဳဟ္+ေသာမၿဂိဳဟ္
စိန္ပန္း (၃+၅) ပါပၿဂိဳဟ္+ေသာမၿဂိဳဟ္
ဒါန္းလွ (၀+၄) ပါပၿဂိဳဟ္+ေသာမၿဂိဳဟ္
ကိုရွာ (၂+၈) ေသာမၿဂိဳဟ္+ပါပၿဂိဳဟ္ ဆိုၿပီး အသီးသီးထပ္ရပါတယ္။

ဒါကိုပဲ ၿဂိဳဟ္သက္စဥ္ေတြ သြင္းၾကည့္ျပန္ရင္

ဦးသာ (၁+၆) ပါပၿဂိဳဟ္+ေသာမၿဂိဳဟ္ (၆ ႏွစ္ + ၂၁ ႏွစ္)
စိန္ပန္း (၃+၅) ပါပၿဂိဳဟ္+ေသာမၿဂိဳဟ္ (၈ ႏွစ္ + ၁၉ ႏွစ္)
ဒါန္းလွ (၀+၄) ပါပၿဂိဳဟ္+ေသာမၿဂိဳဟ္ (၁၀ ႏွစ္ + ၁၇ ႏွစ္)
ကိုရွာ (၂+၈) ေသာမၿဂိဳဟ္+ပါပၿဂိဳဟ္ (၁၅ ႏွစ္ + ၁၂ ႏွစ္) ဆိုၿပီး ရပါေသးတယ္။

ၿဂိဳဟ္သက္ေတြကို ေပါင္းၾကည့္ၾကဦးစို႔။ ဦးသာကို ေပါင္းရင္ ၂၇ ႏွစ္ န၀င္းျဖစ္တယ္။ စိန္ပန္းကို ေပါင္းရင္ ၂၇ ႏွစ္ န၀င္း ျဖစ္ေသးတာပဲ။ ဒါန္းလွကို ေပါင္းရင္လည္း ၂၇ ႏွစ္ န၀င္း ထပ္ျဖစ္ျပန္တယ္။ ကိုရွာကို ေပါင္းရင္ ၂၇ ႏွစ္ န၀င္းပဲ ရျပန္ပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ ေရွးသူေဟာင္းေတြဟာ ဒီကိန္းေတြကို စနစ္တက် စီရင္ခဲ့ၾကတာဆိုတာ သိသာေလာက္ၿပီလို႔ ထင္ပါတယ္။

ဒီန၀င္းေတြဟာ ပါပၿဂိဳဟ္နဲ႔ ေသာမၿဂိဳဟ္ေတြ ေပါင္းစည္းမႈကေန ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အတြက္ ေကာင္းက်ိဳး၊ ဆိုးက်ိဳးကို အထိုက္အေလ်ာက္သာလွ်င္ ေပးစြမ္းႏိုင္တယ္၊ ပါပနဲ႔ပါပခ်င္း၊ ေသာမနဲ႔ ေသာမခ်င္း ေပါင္းစည္းမွ သာလွ်င္ ေကာင္းက်ိဳးဆိုးက်ိဳးကို သိသာထင္ရွားလိမ့္မယ္ လို႔ ပညာသည္မ်ားက ၿမြက္ဟ ခဲ့ၾကပါတယ္။

ဒီလိုဆိုရင္ ဘယ္န၀င္းအတြဲေတြက ေကာင္းက်ိဳး၊ ဆိုးက်ိဳးကို တိတိပပ ေပးစြမ္းႏိုင္သလဲလို႔ အေမးထုတ္စရာ ရွိပါမယ္။ အဲဒါကေတာ့ တိမ္ျမဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္ေနတဲ့ ေနာက္ထပ္ ေလာကီေဗဒင္ စာတန္းတစ္ခု ပါပဲ။ ဒီေပ်ာက္ကြယ္ေနတဲ့ စာတစ္တန္းကိုေတာ့ သူေဟာင္းေတြက အရိုင္း၊ ေခါင္ေသာက္၊ လူမိုက္၊ စိတ္တို ဆိုတဲ့ လကၤာနဲ႕ ညႊန္းဆိုခဲ့ပါတယ္။ အူရိုင္းကေလး တစ္ေယာက္ ေခါင္းရည္ ေသာက္ယံုနဲ႔တင္ လူမိုက္စိတ္၀င္ၿပီး စိတ္တိုလာတယ္။ ရိုက္ေမာင္းပုတ္ေမာင္း ျပဳခ်င္လာတယ္လို႔ ဆိုလိုခ်င္တာမ်ားလားေတာ့ မသိပါဘူး။

အရိုင္း၊ ေခါင္ေသာက္၊ လူမိုက္၊ စိတ္တို လကၤာကို ၿဂိဳဟ္သက္စဥ္သြင္း၊ ပါပ ေသာမခြဲၾကည့္ရင္ေတာ့ ေဟာသလို ေတြ႔ရပါမယ္။

အရိုင္း (၁+၈)၊ (ပါပ+ပါပ)၊ (၆ ႏွစ္ + ၁၂ ႏွစ္) ေပါင္း ၁၈ ႏွစ္၊ န၀င္း၊
ေခါင္ေသာက္ (၂+၆)၊ (ေသာမ+ေသာမ)၊ (၁၅+၂၁) ေပါင္း ၃၆ ႏွစ္၊ န၀င္း၊
လူမိုက္ (၄+၅)၊ (ေသာမ+ေသာမ)၊ (၁၇ ႏွစ္ + ၁၉ ႏွစ္) ေပါင္း ၃၆ ႏွစ္၊ န၀င္း၊
စိတ္တို (၃+၀)၊ (ပါပ+ပါပ)၊ (၈ ႏွစ္ + ၁၀ ႏွစ္) ေပါင္း ၁၈ ႏွစ္၊ န၀င္း၊

ေရွးသုူေဟာင္းေတြဟာ ဒီလကၤာေတြကို ေလာကီနဲ႔ အပ္စပ္ရေလေအာင္ စနစ္တက် စီရင္ခဲ့တာကို လယ္ျပင္မွာ ဆင္သြားသလို ထင္ထင္ရွားရွား ျမင္ႏိုင္ၿပီလို႔ ယူဆပါတယ္။ ေဗဒင္ပညာ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းတယ္။ မွန္တယ္ပဲ ေျပာေျပာ ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ သစၥာေလးပါးထက္ မွန္တာ မရွိေသးဘူး။ ဒီေတာ့ ေလာကီလူ႔သဘာ၀အရ အပူလံုးဆိုက္လို႔ ေဗဒင္ေလး ဘာေလး ေျပးေမးရင္လည္း အလြန္႔အကၽြံ စြဲစြဲလမ္းလမ္း မျဖစ္ရေလေအာင္ အသိတရားကို လက္ကိုင္ ထားၾကပါလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ေမာင္ၾကပ္ခိုး